sâmbătă, 13 aprilie 2019

Un fel de Rina dar pe stilul meu #2


Astazi am avut o dieta relativ usoara pentru ca am mancat creveti (proteinele din Rina)
La micul dejun am amncat 5 capsuni si zmeura (cred ca 15 bucati).

Pranzul a fost format dintr-o salata de cruditati: salata verde, rosie, castraveti, ceapa verde, valeriana, ridichi si ardei gras plus o portie de vreo 16 creveti trasi la tigaie in putin ulei de masline si cateva bucatele de baby-calamar.



Cina a fost si ea alcatuita din creveti dar pregatitit intr-un alt fel: intr-o tigaie am pus o lingurita de ulei de masline si ceapa si usturoi verde. Am adaugat  ardei gras rosu taiat julien (cam un sfert pentru ca era o bucatat foarte mare) si crevetii.
I-am adaugat peste un pat de valeriana si a fost o cina superb buna.
Astazi dimineata avem deja un kg in minus (69,1) si sper ca maine dimineata sa vad un nou "minus".




vineri, 12 aprilie 2019

Un fel de Rina #1

Pentru ca am vrut sa pulsez putin sa vad si eu acul cantarului ca se misca bine in sensul ca schimb "prefixul" astazi am optat pentru fructe si legume.
Micul dejun  a fost alcatuit dintr-o banana. Dupa 3 ore am amncat un kiwi, apoi la alte 2 ore am mancat o punag de pufuleti.
Cina a fost simpla: dovelcei, vinete si ardei gras la gartar cu putin usturoi.
Dimineata m-am cantarit si aveam 70,2 kg.
In plus iau cateva supliemnte de vitamine si minerale.

joi, 11 aprilie 2019

Inceputuri complicate sau ziua predieta

Niciodata inceputurile nu sunt chiar simple. 
Asa ca nici nu m-as fi asteptat sa fie nici acest inceput.
Obisnuita cu ciocolata (aproape zilnica) asa cum fumatorul este obisnuit cu numarul lui de tigari zilnice, am intins de cateva ori mana spre Milka.
Insa nu acest aspect a fost mai complicat...ci masa de seara.
De fapt aceasta este adevarata problema in ceea ce ma priveste.
Nu faptul ca nu mananc bine sau ca mananc ciocolata, ci masa de seara, care de cele mai multe ori este masa de noapte.
Este singura chestiune pe care am schimbat-o in ultima perioada si de aceea si surplusul de kg.
Faptul ca ajung acasa de la serviciu dupa ora 20 s-a resimtit in mod direct in kg.
Masa de seara devenise cea mai bogata si la ore de genul 21-22 ...
Clar nu am cum sa schimb venirea acasa (si din cauza noului 'job') dar macar ceeea ce mananc la acea ora trebuie schimbat.
Nu am cum sa nu mananc nimic pentru ca la ora la care ajung deja simt ca lesin de foame asa incat ...

Astazi, la prima ora m-am cantarit si aveam 70,2. Ultima data cand am avut greutatea aceasta eram insarcinata cu Jasmine (in urma cu 12 ani) cam prin luna a VII-a.


Ce am mancat azi?!


Mic dejun


Porridge de ovaz cu lapte de soia si fructe

Este preferatul meu cand este vorba de mic-dejun.
La o cana de 250 ml de apa plata a adaugat 2 lg de lapte praf de soia si 5 lg de fulgi de ovaz.
Intre timp am pus la inmuiat cate o lgta de fructe de goji si una de coacaze pentru a se hidrata.
Cand porridge-ul a fost gata am adaugat fructele hidrate, o lgta de seminte de chia si una de susan, si 2 lg de miere.
Ca si topping am pus o mana de zmeura, jumatate de banana si una de afine.

Un mic-dejun plin de antioxidanti si de zahar (din miere si fructe) pentru ca am nevoie pentru restul zilei.

Chiar daca pare un mic-dejun nondiet pentru mine este cel care ma ajuta sa-mi mentin pofta de dulce intreaga zi.
 


La pranz am mancat o supa-crema de brocoli (preferata mea ca si cea de ciuperci). Lunea imi permit pranzul acasa pentru ca sunt schimbul 2 la serviciu :)

La un vas de 1,5l de apa am adaugat un morcov, cateva buchetele de brocoli, jumatate de radacina de patrunjel, jumatate de zuchini si un cartof.
Am blenduit totul pana s-a format supa-crema (fara adaus de ulei).

Am servit cu o lingura de seminte crude de dovleac si 2 mini-crackeri din seminte si patrunjel proaspat.

Imi propusesem sa manac o gustare de fructe intre pranz si cina, dar aglomeratia de la cabinet nu mi-a mai permis acest lucru.



Cina ....ei cina am luat-o evident la ora 21 pentru ca abia la ora 20.30 am ajuns acasa.
Avem in minte o gramada de pofte la cina insa m-am abtinut si am respectat ceea ce-mi notasem in organizerul special facut pentru aceasta dieta.
Am pregatit o salata din mai multe tipuri de verdeturi, un fir de ceapa verde, 3ridichi si jumatate de gulie, plus o jumatate de baby-avocado, 5 masline si 2 oua fierte moi.
Nu am pus dressing la salata, doar 2 pufuri de ulei de masline, sare si fulgi de chili.
La final jumatate de mandarina si cam asta a fost...

Azi n-am reusit sa fac gimnastica..deloc din pacate. Dar maine trebuie neaparat sa bifez si acest aspect.

Am baut cam 1l de apa si un ceai intreaga zi, deci si la acest capitol stau prost.
V-ati incercat vreodata sa va monitorizati cata apa reusiti sa beti intr-o zi?
Eu asa am realizat ca nu ajung nici macar la 1,5 l daramite la 2 l.
2cafele intreaga zi cu cate o lgta de miere fiecare.

Vedem maine ce spune cantarul!

miercuri, 10 aprilie 2019

Ce mananc intr-o zi..la inceput de drum


Deschid o serie de articole cu si despre alimenatatie.
M-am pierdut cumva printre nopti nedormite si zile prea pline, am "uitat" cumva de mine si m-am lasat pe "ultima treapta".

Si asta constant in ultimele luni.

Noul job care a atras dupa sine 2 zile pe saptamana cu 12 ore de munca pe zi a dezechilibrat si mai mult balanta kilogramelor acumulate.
Am stat cativa ani (cred ca 5) intr-un confortabil 61-62 de kg (la 1,65 inaltimea mea) dupa care am ajuns la 65.
Nu ma simteam deloc confortabil la greutatea aceasta, dar nici nu am facut vreun efort sa reajung la 61 de kg (in afara multor vorbe de genul"gata de maine nu mai mananc paine") .




Din vara si pana in prezent, dupa niste modificari hormonale si o cantitate excesiva de stress am ajuns la 71 de kg si am decis ca este momentul sa incep sa-mi reduc in prim-plan"Eu-l" meu.

Nu sunt o persoana care iubeste sportul. Ba dimpotriva m-as numii "un cartof de canapea" (cum ma alinta J) si ultimele zile de sport adevarat au fost prin liceu (20 de ani distanta).

Nu tin nici o dieta minune si nici cele care circula pe internet nu le agreez.

Voi incepe sa postez (cat de regulat posibil) in limita timpului zilele cu ceea ce mananc si cum mananc, atat in zilele in care lucrez 12 ore pe zi (marti si joi) cat si in zilele obisnuite sau cele de weekend, cele cu aniversari sau cu iesiri in oras.

Pentru ca totul sa decurga natural voi incerca sa reduc cat de mult posibil cantitatea de zahar (ciocolata este inamicul nr 1) si ma axez pe alimente intr-o forma cat mai naturala, cat mai putin procesate.



Trebuie sa va spun ca in alimentatia mea se vor regasii in cantitate minima lactatele si carnea (din cauza problemelor medicale pe care le am).

Am pornit de astazi si un jurnal alimentar care sa ma ajute sa tin "evidenta". 
Cel mai important este aportul de apa (pe care l-am neglijat destul de mult in ultima perioada)
Saptamana aceasta incep si 10 minute de gimnastica pe zi - de genul celor care se fac la gradinita :)) pentru ca altfel voi face febra musculara si ma voi intinde in pat cu o bucata de ciocolata in brate. Nu pentru ca voi slabii 10 grame, ci pentru ca mobilitatea articulara este sub "nivelul marii" si fiecare articulatie trozneste la o simpla intindere. De obicei merg doar cu masina, urc doar cu liftul si stau maxim 3 ore in picioare. In rest activitatea mea se reduce la tastat si muca de "birou", ridicat, stat 2minute in picioare si iar la birou.




Targetul meu este de 10 kg. Nu-mi dau o perioada de timp fixa si nici nu-mi doresc sa scad 10 kg in 2saptamani. Nu este o chestiune fiziologica si cu siguranta organismul isi va revendica rapid "pierderile".

Imi place sa mananc, imi place sa experimentez chestii diferite in fiecare zi, asa incat totul este diferit de la o zi la alta.

Ma axez  firesc pe 3mese pe zi si o gustare. Apa o "monitorizez atent" sa fie spre 2 litri pe zi.

Daca si tu iti doresti ca si mine sa slabesti intr-un mod natural te astept sa-mi tii companie!

sâmbătă, 6 aprilie 2019

Targul de feline 2019 Romexpo


Targul de feline de la Romexpo a fost pentru pasiunea noastra de-a admira pisicutele.
Dezamagirea a fost ca majoritatea pisicutelor nu le puteai admira de aproape. De la o distanta de 2 metri sau mai bine, intr-o inghesuiala de copii, am reusit sa parcurgem intreaga expozitie in 30 de minute.



Putin dezamagita, Jasmine a avut totusi parte de un motan pe nume Gardfield pe care sa-l poata lua in brate si cu care am si reusit sa facem cateva fotografii.


 

In alta ordine de idei nu stiu cat de mult s-a justificat un drum pana la aceasta expozitie de feline.


 

Pretul de intrare a fost 10 lei pentru adult iar copii sub 14 ani intrare libera.

Nu pot spune ca am pierdut totusi aceasta suma avand in vedere faptul ca am primit mancare gratuita pentru motanul nostru de la cateva firme (unele mici mostre, altele pachete intregi) dar pot spune ca am fost putin dezamagita de faptul ca ne asteptam sa existe mai multe exemplare cum a fost cel numit "Gardfield".

Pentru noi, care eram in "trecere" prin Bucuresti a fost foarte frumos, dar sa fi ajuns acolo special pentru aceasta expozitie cred ca ar fi fost un drum cam lung pentru doar 30 de minute de pisiceala.

Meaw :)

miercuri, 3 aprilie 2019

Prajitura cu "ciocolata" si unt de cocos - de post


Pentru ca postul este cel care ne provoaca sa fim cat mai creativi atunci cand este vorba de ceva dulce iata o reteta simpla, gustoasa si cu multa "ciocolata".

 

Prajitura cu "ciocolata" si unt de cocos - de post

Avem nevoie de:
  • suc proaspat de postocale 100 ml+200 ml apa
  • unt de cocos(adus la temperatura camerei este lichid) 150 ml
  • faina 300 gr
  • zahar 150 gr
  • cacao 5 lg + 5 lg pentru ciocolata de la suprafata
  • 1 praf de copt
  • dulceata 5 linguri (eu am folosiy de caise)

Cum procedam
  1. Se amesteca toate ingredientele uscate intr-un bol
  2. apa si sucul de portocale se amesteca si se pun peste ingredientele uscate amestecand 
  3. la final se adauga dulceata si uleiul de cocos si se toarna intr-o tava tapetata cu ulei si faina

Pentru ciocolata de la suprafata se pune intr-o craticioara o lingura de ulei de cocos si 3 linguri de apa plus cacao. Se toarna fierbinte peste prajitura rece si se decoreaza cu bombonele colorate sau fulgi de cocos.



O reteta simpla si rapid de facut...si mai ales de post!