luni, 11 martie 2019

Ce mananc intr-o zi..la inceput de drum


Deschid o serie de articole cu si despre alimenatatie.
M-am pierdut cumva printre nopti nedormite si zile prea pline, am "uitat" cumva de mine si m-am lasat pe "ultima treapta".

Si asta constant in ultimele luni.

Noul job care a atras dupa sine 2 zile pe saptamana cu 12 ore de munca pe zi a dezechilibrat si mai mult balanta kilogramelor acumulate.
Am stat cativa ani (cred ca 5) intr-un confortabil 61-62 de kg (la 1,65 inaltimea mea) dupa care am ajuns la 65.
Nu ma simteam deloc confortabil la greutatea aceasta, dar nici nu am facut vreun efort sa reajung la 61 de kg (in afara multor vorbe de genul"gata de maine nu mai mananc paine") .



Din vara si pana in prezent, dupa niste modificari hormonale si o cantitate excesiva de stress ama juns la 71 de kg si am decis ca este momentul sa incep sa-mi reduc in prim-plan"Eu-l" meu.

Nu sunt o persoana care iubeste sportul. Ba dimpotriva m-as numii "un cartof de canapea" (cum ma alinta J) si ultimele zile de sport adevarat au fost prin liceu (20 de ani distanta).

Nu tin nici o dieta minune si nici cele care circula pe internet nu le agreez.

Voi incepe sa postez (cat de regulat posibil) in limita timpului zilele cu ceea ce mananc si cum mananc, atat in zilele in care lucrez 12 ore pe zi (marti si joi) cat si in zilele obisnuite sau cele de weekend, cele cu aniversari sau cu iesiri in oras.

Pentru ca totul sa decurga natural voi incerca sa reduc cat de mult posibil cantitatea de zahar (ciocolata este inamicul nr 1) si ma axez pe alimente intr-o forma cat mai naturala, cat mai putin procesate.


Trebuie sa va spun ca in alimentatia mea se vor regasii in cantitate minima lactatele si carnea (din cauza problemelor medicale pe care le am).

Am pornit de astazi si un jurnal alimentar care sa ma ajute sa tin "evidenta". 
Cel mai important este aportul de apa (pe care l-am neglijat destul de mult in ultima perioada)
Saptamana aceasta incep si 10 minute de gimnastica pe zi - de genul celor care se fac la gradinita :)) pentru ca altfel voi face febra musculara si ma voi intinde in pat cu o bucata de ciocolata in brate. Nu pentru ca voi slabii 10 grame, ci pentru ca mobilitatea articulara este sub "nivelul marii" si fiecare articulatie trozneste la o simpla intindere. De obicei merg doar cu masina, urc doar cu liftul si stau maxim 3 ore in picioare. In rest activitatea mea se reduce la tastat si muca de "birou", ridicat, stat 2minute in picioare si iar la birou.



Targetul meu este de 10 kg. Nu-mi dau o perioada de timp fixa si nici nu-mi doresc sa scad 10 kg in 2saptamani. Nu este o chestiune fiziologica si cu siguranta organismul isi va revendica rapid "pierderile".

Imi place sa mananc, imi place sa experimentez chestii diferite in fiecare zi, asa incat totul este diferit de la o zi la alta.

Ma axez  firesc pe 3mese pe zi si o gustare. Apa o "monitorizez atent" sa fie spre 2 litri pe zi.

Daca si tu iti doresti ca si mine sa slabesti intr-un mod natural te astept sa-mi tii companie!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu